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Wie viel verdient ein App-Entwickler im Apple App Store?

Am 4. Februar 2014 veröffentlichte Jared Sinclair seine RSS Reader App Unread. Nun, nach annähernd 6 Monaten, veröffentlichte Sinclair die bisherige Bilanz seiner App.

Note that these numbers are after Apple’s 30 percent cut and before I’ve set aside a portion for self-employment taxes and healthcare premiums:

  • Feb. 3rd – iPhone launched
  • Feb. 4th – $10K
  • Feb. 8th – $16K (Halfway point)
  • Feb. 17th – $20K
  • Jun. 7th – $30K
  • July 28th – $32K (Current Total)

Half of the lifetime sales of Unread were generated in the first five days. It would take another 170 days (24 weeks) to generate that same amount again.

Jared Sinclair

Der Start von Unread lief demnach ziemlich gut. Die App bekam viel Berichterstattung in den einschlägigen Blogs und Online-Publikationen und wurde dementsprechend oft gekauft. Danach allerdings - als sich der Reiz des Neuen legte und über die App nicht mehr so oft berichtet wurde, brachen die Verkäufe sehr stark ein. Somit nahm die App bereits nach 5 Tagen die Hälfte der bisherigen Gesamteinnahmen ein.

I began work on Unread at the beginning of July 2013. I spent about six weeks on the overall design of the app, then plunged headfirst into Xcode, not coming up again for air until the following spring. I estimate that I worked sixty to eighty hours a week every week from July 2013 up until the launch of Unread for iPhone Version 1.0 in February 2014.
(...)
Unread for iPhone has earned a total of $32K in App Store sales. Unread for iPad has earned $10K. After subtracting 40 percent in self-employment taxes and $350/month for health care premiums (times 12 months), the actual take-home pay from the combined sales of both apps is:

$21,000, or $1,750/month

Jared Sinclair

Das macht wirklich traurig. Da setzt sich jemand 7 Monate hin und kreiert eine App die in Sachen Design und Funktionalität wirklich toll ist und kommt nach Abzug von Krankenversicherung und Steuern mit einem Netto raus, das er selbst als Teilzeit Angestellter einer Firma mit nur 1/4 der hier aufgewendeten Arbeitsstunden locker verdienen würde.

Sinclair gibt desweiteren den Tipp an andere Entwickler den Preis zum Start einer App nicht zu reduzieren, da zu diesem Zeitpunkt das Interesse der Nutzer an dieser App das größte ist.

Das schockierende an der Sache ist, dass es eigentlich keine besonders große Konkurrenz für Unread im iOS Markt gibt und die App - meiner Meinung nach - wirklich populär war und ist. Anders als z.B. bei den Podcast Apps, wo ich aus dem Stande heraus 5 verschiedene Apps bedenkenlos empfehlen könnte, fällt mir für iOS nur Reeder ein.

Aber welche Apps sind nun im App Store erfolgreich?

The number one game in the iTunes App Store is a game about selling weed. Yes, really. The app, “Weed Firm,” however, looks brilliant when compared to what comes next: it sits just above yet another fairly dumb, time-waster of a game called “100 Balls,” reminiscent of beer pong. And that’s followed “Toilet Time,” which offers you quick games to play while you…um…go, as well as “Make It Rain,” which tests to see how fast you can swipe to make the money fly.

Sarah Perez - Techcrunch

Wenigstens scheint zumindest im OSX Bereich die Lage etwas besser.

Entdecken von neuen Apps im iOS App Store

Der iOS App Store umfasst mittlerweile über 1 Million Apps. Da ist es verständlich, dass es keiner schafft immer zu jeder Zeit den Überblick zu bewahren und über alle lohnenswerten Neuheiten und Updates von Apps informiert zu bleiben.

Ich selber verfolge viele Blogs und News-Portale und bekomme somit schon einiges mit. Trotzdem würde mir die Möglichkeit gefallen bestimmten Personen "folgen" zu können und Meinungen dieser Personen zu einzelnen Apps direkt angezeigt zu bekommen. Diese Personen können Freunde sein, oder auch Personen die ihre Meinungen gerne offen kommunizieren (John Siracusa, John Gruber, Marco Arment etc).

Praktisch also eine Liste von empfohlenen Apps die von Leuten kurartiert wird, die man persönlich auswählen kann.

Apple’s sole attempt at personalized recommendations—the painfully inadequate “Genius,” which recommended clones of apps you already installed—was phased out last year for the even-worse “Near Me,” showing the same location-centric apps to everyone in your city.

This one-size-fits-all model may have worked in the first year, but as the App Store has grown, it’s created an environment where discovering under-the-radar gems is impossible.

(...)

Like Twitter, these should be relationships where you can follow someone, without requiring approval the way friending people on Facebook does.

It’s not just about friends, but about following people, developers, or organizations that are finding and curating stuff you like.

Andy Baio - Medium

The Flight of the Birdman: Flappy Bird Creator Dong Nguyen Speaks Out

Before the last flag waved on Reunification Day, Nguyen had gone on Twitter and posted a screen shot of his new simple game. Other than a couple of tweets, Nguyen says he put no marketing behind the launch. And, like so many games released into the flood, Flappy Bird flopped. The first mention of the game on Twitter didn't come until five months later, on November 4th, when someone posted a three-word review. "Fuck Flappy Bird," it read.

Trying to divine why stuff goes viral is like trying to fly the bird: You end up ass-up on the ground. But "Fuck Flappy Bird" captured the essence of the appeal. The highly addictive Flappy Bird was like a snot-nosed kid paddleballing you in the face. It was begging to be spanked. And you couldn't resist or stop playing.

Link: Rolling Stone